הוועדה העממית אלעראקיב – פורום דו-קיום בנגב לשוויון אזרחי – תנועת
התחברות-תראבוט – סולידריות שייח' ג'ראח – פורום הכרה

ביקור הזדהות ביום שבת, 31.7.10, 10:30

בעקבות מסע ההרס באל-עראקיב – בואו לתמוך ולהזדהות!

ביום שבת הקרוב נבוא בהמונינו להביע סולידריות עם תושבי אל-עראקיב. שימו לב: אל-עראקיב חיה וקיימת, אך כרגע הכפר משקם את עצמו במאמצים לאחר ההרס. יש מחסור בתשתיות והחום גדול. הביאו איתכם לכן את כל המזון הדרוש לכם, מים בשפע – ומארזי מים להתחלק בהם עם תושבי המקום.

במהלך הביקור ייערכו עבודות שיקום בכפר וסיורים בהדרכת אנשי המקום. הביאו אתכם בגדים מתאימים לעבודה, כובעים (!), נעליים סגורות, מים בשפע וצידה.

תושבי אל-עראקיב אינם פולשים – הם הבעלים החוקיים של האדמה

לא ניתן להרס לעבור בשתיקה – חייבים לבוא ולתמוך בתושבים!

הסעות:

תל אביב: רכבת ארלוזורוב – חניון סיקסט, 9:00; הרשמה: מיכל 052-6886867; יעקב 050-5733276

ירושלים: חניון גן הפעמון, 09:00; הרשמה: גיל 052-8936272

המגיעים במכוניות – אנא הודיעו על כך והגיעו לנקודות המפגש; נזדקק למקומות נוספים!

מקום מפגש למכוניות פרטיות בנגב: צומת להבים כיוון דרום, 10:15

טלפונים לבירורים: חיה 052-4269011; מומתאז 050-7701119

הרשמה מוקדמת: manor12@zahav.net.il; tarabut@gmail.com

רקע

תושבי הכפר אלעראקיב סולקו מבתיהם ומאדמתם בראשית שנות ה-50. בסוף שנות ה-90 חזרו חלק מן המשפחות להתגורר בכפרם. רוב המשפחות מתפרנסות מגידול צאן ומעבודה מחוץ ליישוב. ניסיונות לעבד את האדמה ולזרוע דגן נתקלו בהשמדת היבולים מצד הרשויות.

למרות שתביעות הבעלות על הקרקע טרם הוכרעו, במסגרת המאמץ לייהוד האזור ולפינוי הבדואים, החליטה המדינה להחכיר חלק ניכר מאדמות הכפר לקק"ל כדי ליערן. בשנה האחרונה ביצעה הקק"ל עבודות חסרות תקדים בהיקפן באזור ונטעה עשרות אלפי עצי סרק.

ביום שלישי בבוקר פשטו על הכפר 1500 שוטרים ואנשי יס"מ רבים, מצוידים בנשק חם, רימוני הלם, וציוד לפיזור הפגנות, סילקו בכוח את התושבים מבתיהם ואפשרו למהרסים להרוס את הכפר עד היסוד. מטע זיתים בן מאות עצים נעקר גם הוא. הכפר זוכה לתמיכה גדולה של כל הקהילה הבדואית והערבית בישראל והזדהות ציבורית רחבה של כוחות הדמוקרטיה בישראל.

ביום שישי, 30.7, תתקיים באל-עראקיב הפגנה בסיסמה:

הכירו בכפר – די להרס ולעקירה!

אנו קוראים להצטרף להפגנה ולחזק אותה!

תרומות: המחאות לפקודת: "מטה הקואליציה" ת.ד. 1335 כפר-סבא 44113.

הארגונים החברים בפורום הכרה: אגודת הארבעים – להכרה בכפרים הערביים הבלתי מוכרים, גוש-שלום, האגודה לסיוע והגנה על זכויות הבדואים בישראל, הטלוויזיה החברתית, המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית, הוועד הישראלי נגד הריסת בתים, יש גבול, פורום דו-קיום בנגב לשוויון אזרחי, פרופיל חדש, קואליציית נשים לשלום, שומרי משפט-רבנים למען זכויות אדם, תעאיוש – שותפות ערבית-יהודית