בלוג "קפה גיברלטר" נוצר מאהבת המוזיקה עבור אוהבי המוזיקה באשר הם.

ביום שלישי, 4.1, בשעה 19.30

נפגש עם חברי בלוג "קפה גיברלטר",

שהוקם על ידי חברינו לתנועה – אופיר טובול ושירה אוחיון

המפגש יתקיים בסניף חד"ש, יפו - ברחוב השקמה 3, קומה א' (הכניסה דרך רחוב יפת 116 –"מרכז הפחם"- ורח' הדודאים; רחוב ראשון הוא השיקמה).

לפרטים: רותי 0545-390402, rutilavi@gmail.com

מה במפגש:

שירה אוחיון – שירת נשים. אופיר טובול - מוזיקה מזרחית. נירית בן ארי - היפ הופ בישראל-פלסטין והרבה מוזיקה.

כי המוזיקה נותנת פה לאנשים. את המוזיקה והקצב אי אפשר להפסיק בלב כל אדם בעולם, גם המדוכא ביותר. כמו שהלב דופק, גם קצב התופים. כמו זרימת הדם, זורמת המנגינה. הקצב לא נפסק. הקצב הוא התנגדות לחיים חסרי משמעות, לחיים של מכונה. החיים הם קצב והתנגדות. הפסקת הקצב היא מוות.

מוזיקה יכולה גם להיות כלי של החזקים להשלטת תרבותם, לשטוף את מוחנו ולגרום לנו לשכוח את תרבותנו. יותר מדי שנים נחשף העולם אך ורק למוזיקה מערבית. יותר מדי שנים שלט בישראל רק סגנון אחד בלבד שנחשב לאיכותי.

המאבק נגד הדיכוי מתקיים יום ושעה שעה בנשמותינו ובלבבותינו ולא רק ברחובות. לתת קול למוזיקה שהחזקים מנסים למחוק ולהנמיך זה סירוב לתת להם למחוק אותנו, להתעקש לשמר תרבויות שהחזקים מנסים לדחוק ולהדיר. זו גם ההתעקשות ליהנות ולהתענג על מוזיקה זו, להקשיב לגוונים השונים שלה, לצמוח אתה וליצור שותפות שיש עמה חיות ועונג ולא רק כאב.

"קפה גיברלטר" הוקם כדי להביא בפני הקוראים והשומעים משהו אחר: להוריד את חומת הבדלנות וההתנשאות. לחשוף ולהיחשף למוזיקה שנותנת קול לעולם של רוב האנשים. לייצר שיח סביב המוזיקה ומשמעויותיה ובכך להיאבק נגד דיכוי הנשמה והלב, שבלעדיהם אין חיים ואין כבוד לחיים.

המפגש פתוח לכל מי שחשקה נפשו וחשקו אזניו וליבו. העונג כולו שלנו.

סניף מרכז, תנועת התחברות-תראבוט