לאחר שמועצת חד"ש בחרה בשבת שעברה את ארבעת המועמדים הראשונים של החזית לבחירות הקרובות, מזכירות חד"ש השלימה את מלאכת הרכבת הרשימה. לחזית היו 3 ח"כים בכנסות האחרונות ובכל פעם היה חסר מעט מאוד להכנסת ח"כ רביעי. כיום התחושה בסניפי החזית היא בדרך כלל אופטימית' ורוב הפעילים מצפים לעבוד קשה במסגרת קהלי היעד המוכרים כדי להבטיח הפעם את המנדט הרביעי. עבור המנדט החמישי ואולי אף מעבר לזה דרושה פריצת דרך משמעותית אל מעבר לקהלי המצביעים הקיימים של החזית. המועמדויות של עאידה סלימאן-תומא ושל נורית חג'אג', שתי מנהיגות חברתיות, מבשרות על כיווני ההתפתחות אליהם פונה חד"ש. יש בשביל מה להתאמץ!

רשימת החברים והחברות משקפת במידה רבה את תהליך ההתפתחות של חד"ש. מצד אחד, שמירה על הנבחרת של שלושת חברי הכנסת שהוכיחו את עצמם כסיעה הפרלמנטארית המצטיינת של הכנסת היוצאת. מצד שני, מועמדים ומועמדות בעלי פעילות ציבורית מרשימה במיוחד שצמחו בקרב האוכלוסיות המופלות והמדוכאות של החברה הישראלית.

הרשימה איננה הרשימה האידיאלית. סביר להניח שלא ניתן להרכיב כזאת, בודאי לא כזאת שתיראה אידיאלית בעיני כולם. מקומן של הנשים ומספרן ברשימה נמוך מדי ביחס למה שהיינו רוצים. בקלות אפשר להצביע על עוד מגזרים וקבוצות מדוכאות ומופלות שחסרים ברשימה: פועלי כפיים, בדואים, קווקזים, אתיופים, לסביות והומואים. אבל, זו תהיה טעות. הרשימה משקפת במידה רבה את ההשפעה הציבורית שיש לחד"ש בצבורים מסוימים וכן את כיווני ההתפתחות המסתמנים. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם החסר היא לפתח פעילות ציבורית שמאלית בקרב אותם צבורים. הפעילות הציבורית, המאבקים של המדוכאים והמדוכאות, לא מתחילים בייצוג בכנסת. העיקר הוא המאבק מלמטה, זה אשר מצמיח כוחות חדשים, זה המערער את יחסי הכוחות הפוליטיים-חברתיים. הייצוג בכנסת הוא חשוב, אבל ביכולתו לשקף את מה שכבר הושג במאבקים ואת המאבקים המתקיימים.

  • ח"כ מוחמד ברכה, תושב שפרעם, יו"ר חד"ש, ונציגה בכנסת מאז 1999. בכנסת ה-17 היה ברכה סגן יו"ר הכנסת, וחבר בוועדות הכספים, הכנסת ופניות הציבור. יו"ר עמית של השדולה למאבק בתוכנית ויסקונסין.
  • ח"כ ד"ר חנא סוויד, תושב עילבון, יו"ר סיעת חד"ש בכנסת, נבחר לכנסת לראשונה ב-2006. היה חבר בועדת הכלכלה ועמד לצד ח"כ הרב מלכיאור בראשות השדולה למען דו-קיום ערבי יהודי. סוויד, דוקטור לתכנון עירוני, הוא מייסד המכון הערבי לתכנון אלטרנטיבי, ועמד בראש מועצת עילבון.
  • ח"כ ד"ר דב חנין, תושב תל אביב, יו"ר עמית של השדולה הסביבתית חברתית והשדולה לזכויות האדם. חנין, נבחר לכנסת ב-2006 והנהיג את מהפכת החקיקה הסביבתית בכנסת. הוא הח"כ היהודי היחיד שיצא נגד מלחמת לבנון השנייה, מיומה הראשון.
  • ד"ר עפו אגבארייה, תושב אום אלפאחם, רופא ופעיל חברתי, ניהל בשנים האחרונות, לצד ח"כ חנין, את פרוייקט "ההתחברות לאום אלפאחם" כתגובה על הקריאות הגזעניות להתנתק מעירו.
  • עאידה סלימאן-תומא, תושבת עכו, פעילה פמיניסטית ומנכ"לית עמותת "נשים נגד אלימות" הנאבקת להעצמת הנשים הערביות, פעילה המעורבת בתנועות הנשים לשלום ובפורום החברתי של הים התיכון.
  • נורית חג'אג', תושבת חולון, פעילה חברתית ומנהלת הקשת הדמוקרטית המזרחית, הפועלת לקידום שיח שוויוני חדש בחברה הישראלית, ובמיוחד כלפי יהודי המזרח וארצות ערב. חברה בהתחברות-תראבוט.
  • דח'יל חאמד, תושב נצרת, מזכיר חד"ש נצרת, העיר המונהגת על ידי החזית זה 32 שנה, פעיל למען השלום והשינוי חברתי.
  • ד"ר עבדאללה אבו מערוף, תושב ירקא, חבר וועד היוזמה הדרוזי, המנהיג את מאבק האזרחים הדרוזים לשוויון ומעניק תמיכה בסרבני מצפון דרוזים.
  • פדרו גולדפרב, תושב קיבוץ ניר יצחק בנגב המערבי. מורה להיסטוריה ואזרחות, פעיל שלום, ודובר עקבי בעד השלום ונגד העמקת המצור וההתקפות על רצועת עזה.
  • מהא אלנקיב, תושבת לוד, פעילה בעמותת סינגור קהילתי, הפועלת לקידום ומימוש זכויות חברתיות, לצמצום פערים, וליצירת סולידאריות קהילתית והעצמה בשכונות מצוקה.