הפגנה

חֻ'טוָה (בערבית - צעד) היא קבוצה לא-מפלגתית של צעירים ערבים מלוד ומרמלה, הפעילים בקרב הקהילה מזה כשנה וחצי, כדי לעורר מודעות חברתית, תרבותית ופוליטית בקרב צעירים פלסטיניים באזור. שיתוף הפעולה של הקבוצה עם פעילים יהודיים בעיקר מאזור תל-אביב החל בחודשים האחרונים. פעילי ח'טוה יזמו קייטנה לילדי דהמש, הכפר שבין לוד ורמלה הנאבק על קיומו נוכח איומי ההריסה.

בין התאריכים ה-9 ל-13 ביולי יערכו חברי הקבוצה קייטנה בבקרים עבור ילדי דהמש. בקייטנה יתקיימו מיגוון פעילויות – סדנאות תיפוף, בניית בובות, אומנות רחוב ועוד. בשעות הערב יתקיימו באוהל המחאה פעילויות תרבויות משותפות לצוות המדריכים היהודי-ערבי, לתושבי הכפר ולתומכי המאבק. בין השאר מתוכננים סיורים ברמלה-לוד ושיעורי ערבית. בערב האחרון לפני המשפט ה-13 ביולי מתוכן מופע מחאה גדול בכפר בהשתתפות אמנים יהודים וערבים, תחת הכותרת ליל הבולדוזרים.

הקבוצה היוזמת

הפעילים כותבים:

"המחנה כולו אורגן מתוך תחושת חירום ונחישות לחזק את הקהילה בדהמש ולהרחיב את מעגל הפעילות והפעילים המחויבים לתמוך באנשי המקום. כל המימון למחנה נאסף מחברים וקרובי משפחה של הצוות המארגן.

צוות מחנה הקיץ זקוק לתרומות נוספות כדי לקיים את האירוע במתכונת המתוכננת. אם אתם יכולים לסייע למאבק גם באמצעות תרומה מינימלית, אנא פנו לרמי בטלפון 054-3201894, או במייל: ramiyounis85@gmail.com.

מתנדבים המעוניינים להצטרף לאחת מהפעילויות מתבקשים למלא את טופס המתנדבים באתר המחנה, בעברית או בערבית.

מפגש הכנה למתנדבים המיועד בעיקר למדריכי הקייטנה יתקיים ביום שבת הקרוב ה-3.7 בשעה 18:00, באוהל המחאה בדהמש.

עבורנו, התמיכה במאבקם של תושבי דהמש היא רק הצעד ראשון בדרך של סולידריות ומאבק משותף."