לאסור את הקבלנים - לא את הילדים!

ביום שלישי, 13.10, בערב הגיעו מאות פעילות ופעילים, אזרחים ישראלים ומהגרי עבודה, לעמוד שוב ביחד נגד איום הגירוש, יחד נגד ציד האדם ורדיפת העובדים והילדים (ראו קטע מהדיווח ב"הארץ"). ההפגנה כונסה בהתראה קצרה מאוד בעקבות האיומים החדשים שפיזר שר הפנים, אלי ישי, לגרש מייד בתחילת נובמבר את כל הילדים שבכוחו לגרש כעת, כל הילדים שאינם תלמידי בית ספר. ערב ההפגנה נודע שוועדת השרים שכונסה על-ידי נתניהו מתכוונת לגרש את כל הילדים עם תום שנת הלימודים.

עוד בסוף השבוע יצאנו במבצע תלייה של תמונות הילדים בכל רחבי תל אביב, כדי לתת פנים ומשמעות אנושית לכוונות של ישי, לרעיון הלא-אנושי לגרש מכאן מאות ילדים שנולדו, גדלו והתחנכו במקום הזה, ואין להם בית אחר בעולם. ביום שלישי הגיעו עשרות מהילדים להפגין יחד עם הוריהם (לרוב אמהותיהם בלבד, כי אבות רבים גורשו כבר מהארץ) והפעילים שהצטרפו אליהם, לעמוד יחד איתם על זכותם לחיות במקום הזה, בחברה הזו, שהם בשר מבשרה. הם באו לתבוע את מה שמגיע להם, זכותם הטבעית כילדים ישראלים - אזרחות ישראלית.

על זה צריך להיאבק היום – שלא יצודו בני אדם ברחובות ולא יגרשו ילדים שזו מולדתם. מולנו קואליציית המגרשים, שר האוצר שטייניץ, שר המשפטים נאמן ושר הפנים ישי ועושי דברם. אנחנו לא עוצרים ולא מוותרים — על אף עובד שנרדף ברחובות, על אף ילד שעומד בסכנת גירוש. שום "דיל" ושום פשרה בעניין הזה לא ייתכנו. ישנו פתרון אחד: לשים קץ ל"דלת המסתובבת", לגירוש מאות ואלפי בני אדם שמתרחש במקביל להבאתם של עשרות אלפי אחרים, תוך שחברות כוח האדם עושות הון על גביית "דמי התיווך" מהעובדים, בניגוד לחוק ותוך קריצת עין של השלטונות, סחטנות מאפיונרית לכל דבר. כל עוד הקבלנים מרוויחים מהגירוש, עושי דברם בממשלה ימשיכו לרדוף, לגרש ולאיים גם על הילדים. אנחנו מתכוונים לעשות כמיטב יכולתנו כדי להפוך את העסק ללא-רווחי.