האירוע בפייסבוק

בית-הדין העממי מבקש לדון ולשפוט בפומבי את האחראים למצב אליו הגיע הדיור הציבורי בישראל, ולעשות צדק עם הזכאיות והזכאים לדיור הציבורי ועם דייריו. בית-הדין העממי פועל מתוך מניעים אזרחיים מובהקים של ערבות הדדית ואחריות ציבורית, המקום בו מעלו מוסדות המדינה בתפקידם.

אנחנו רואים בבית-הדין העממי זירה שתעצים את האזרחים שהמדינה והמוסדות המשכנים מתעמרים בהם ומשפילים אותם. זירה שתדגים לקהל הרחב את חשיבותה של סולידאריות ציבורית – פעולה אזרחית ממדרגה ראשונה. עצם כינוסו של בית הדין מערער על המונופול שיש למערכת המשפט של המדינה על הצדק ומקיים לה אלטרנטיבה.

מצבו של הדיור הציבורי בישראל אינו תוצאה של שלומיאליות ולא של רשלנות, אלא נובע מפעולות ומחדלים של מדיניות מודעת והמכוונת נגד אוכלוסייה מוחלשת וחסרת כוח פוליטי שמטרתה לגרום נזק ממשי משמעותי.

ועל כן הנתבעים הם המדינה על מוסדותיה והעומדים בראשה והחברות המשכנות והעומדים בראשם. בית הדין העממי לדיור הציבורי בישראל, כבתי דין עממיים המוכרים בעולם, אינו מבקש להעניש, אלא מבקש להציע פתרונות אפשריים והכרחיים ותמורה פרקטית וערכית למצב הקיים: הגדלת מלאי הדירות בדיור הציבורי, שינוי הקריטריונים לזכאות, בדק בית בחברות המשכנות והנחייה לפעולה בשקיפות, הפסקת הפינויים האלימים לאלתר, ועוד.

התובעות, נפגעות הדיור הציבורי הנאבקות על שינוי מצבן, יעידו בבית הדין העממי לפני הציבור הרחב ולפני חבר שופטים, שהםאנשים הנאמנים על הציבור מתחומי חיים מגוונים. לצד התובעות יעידו עדים מומחים מטעם התביעה. הנתבעים - ראש הממשלה, שר האוצר, שר השיכון, מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"לי החברות המשכנות, קבלו זימון להתייצב בפני בית הדין בתחילת חודש ספטמבר ואנו תקווה שישבו באולם, יקשיבו לכתב התביעה והעדויות ויגיבו ביושר.

מצפים לבואכם,

צוות בית-הדין העממי