"אנחנו לא קורבנות, אנחנו נאבקים"

מה שאתם רואים כאן הוא לא תמונה אידילית של שלג לבן בברלין. זהו מחנה הפליטים ומבקשי המקלט בקרויצברג.

אלפי פליטים בכל רחבי אירופה מוחזקים - לעתים משך שנים ארוכות במחנות הסגר. הם מחכים שיחליטו בעניינם, ואף אחד בשלטונות לא ממהר להחליט. אם יחליטו, יכול להיות חס וחלילה שלא תהיה ברירה אלא להכיר בהם ולאפשר להם שהייה מוסדרת. כי יש להם זכויות, על הנייר. לכן פשוט לא מחליטים, משאירים אותם תלויים בין שמיים וארץ – והחיים עוברים, התלות המשפילה נמשכת, ובמחנות ההסגר אין מה לעשות. בגרמניה מחייבים אותם להישאר באזור מתוחם ואסור לצאת ממנו. המטרה היא לייאש אותם.

האם זה בכלל חוקי להחזיק אותם ללא מעצר במחנות הסגר? לא ממש. הם יכולים כמובן למחות – ואז כל הסיכויים שיגורשו. מאות פליטים החליטו לא לשתוק. רק מי שחי בסכנת גירוש תמידית יכול להעריך את האומץ שכרוך בכך. הם יצאו בסתיו 2012 – כשהם מלווים במאות פעילים התומכים במאבקם, נותנים גב, עוזרים בלוגיסטיקה – למצעד הפליטים לברלין. 600 ק"מ ברגל מדרום גרמניה לברלין, כשהם מבקרים בדרך במחנות הסגר לפליטים, המפוזרים בכל רחבי גרמניה, ועצרו בערים רבות להפגנות נגד גזענות ואפליה. בחצי השנה האחרונה הצטרפו עשרות פליטים ברחבי גרמניה למאבק ודרשו את הזכויות שנלקחו מהם על-ידי ממשלת גרמניה ומדיניותה. הפליטים הצהירו על סירובם לשתף פעולה עם ההגבלות שהוטלו עליהם, ובערים שונות בגרמניה קמו אוהלי מחאה של פליטים "בשביתה" - קרי פליטים שמסרבים להתגורר במחנה הסגר בשולי החברה, ומביאים את דרישותיהם לכיכר המרכזית.

הם הגיעו לברלין. הם עמדו בקור מקפיא גם מול הרייכסטאג. הם התעקשו להישאר, גם כשהמשטרה ניסתה לפנות אותם. הם השיגו פגישות עם המפלגות הגדולות בפרלמנט הגרמני - ואלה התעקשו לא לדון באמת בבעיה הכללית שלהם, אלא רק בבעיות המיוחדות של אנשים בודדים. נשמע לכם מוכר?

ועכשיו הגיע השלג לכיכר בקרויצברג, שבה הם נאחזים מאז אוקטובר, והטמפרטורות ירדו מתחת לאפס. מה שמראה לכם, שהאפשר להתאכזר לאנשים גם אם מדובר בכלכלה החסונה ביותר באירופה.

ואל תגידו: מה נעשה אם כולם - כל העניים - יבואו לשם, לצפון העשיר. כי העושר הזה, שמסרבים להתחלק בו באירופה הצפונית (ב"מערב"), אי אפשר להבין מאין הגיע ואיך נוצר בלי לדבר על השוד הנמשך, בן מאות השנים, של העושר מהדרום הגלובלי.

מה הדרישות שלהם? הקשיבו להם:


"אנחנו לא קורבנות, אנחנו נאבקים"

דצמבר 2012 | מאהל מחאה של פליטים | ברלין

בלב שכונת קרויצברג בברלין הקימו עשרות פליטים עיר אוהלים כחלק מתנועת המחאה של פליטים ברחבי גרמניה: "כל יום, כל לילה אנחנו מפגינים נגד התנאים הבלתי-האנושיים שמבקשי המקלט בגרמניה חיים בהם. אנחנו יודעים שהסיבות לפוליטיקה האלימה נגדנו מקורן בעמדות גזעניות, בהמשך העוול הקולוניאלי והניצול של ארצות המוצא של הפליטים. אבל ניאבק עד שכל המטרות הפוליטיות שלנו יושגו!"

בסולידריות עם כל הפליטים ומבקשי המקלט אנחנו דורשים:

  • לעצור את התקנות המאפשרות לגרש את הפליטים!
  • להכיר בכל מבקשי מקלט כפליטים פוליטיים!
  • ביטול הגבלות התנועה שמוטלות על כל פליט בגרמניה ומחייבות אותה לנוע רק בתחום כמה קמ"ר!
  • לסגור מייד את כל מחנות הפליטים (מחנות ההסגר המבודדים, שבהם מחויבים מבקשי מקלט להתגורר עד שידונו בבקשתם, לעתים גם שנים ממושכות)!

לפרטים נוספים על מאבק הפליטים בגרמנית (באנגלית/גרמנית/פרסית/טורקית/ערבית/צרפתית/רוסית) כנסו לאתר: http://tinyurl.com/cwkvkcu