העתונאי רביב דרוקר פירסם בבלוג שלו כיצד הקרן הקיימת לישראל מעבירה כספים להתנחלויות בגדה המערבית הכבושה וחשף מסמך פנימי של מחלקת הכספים של קק"ל. המסמך מפרט כמה קק"ל הוציאה על "מפעלי פיתוח" לטובת המתנחלים.

הנה חלק מהרשימה: פה איזה אמפיתיאטרון קטן, שם טיילת, כאן פארק, קצת שבילי אופניים לטובת המתנחלים, וגם "אתר מורשת היסטורי". גם מתנחלי חברון לא מקופחים. הרבה תשתיות, דרכים חקלאיות וגם קצת תשתיות לשכונות:

השקעות קק"ל ביהודה ושומרון

רשימה חלקית של השקעות קק"ל בהתנחלויות

 

לפי מיטב הבנתנו הרשימה זאת חלקית מאוד: למשל, מפעלי הפיתוח הגדולים של קק"ל לטובת ההתנחלויות שודדות-המים בבקעת הירדן בכלל לא רשומים כאן. אותם בטח מחביאים בסעיפי תקציב אחרים. גם פעילויות קניית אדמות, אם הן מתנהלות דרך חברת-הבת "הימנותא", לא רשומות כאן.

אבל גם לפי התחשיב החלקי הזה, יש כאן משהו: 188,5 מיליון ש"ח בעשר שנים – וזה רק כסף קטן למתנות למתנחלים, ככה, לשמור על היחסים הטובים עם המנשלים מהצד הזה של הקו הירוק. על תקציבי הענק להתנחלות בתוך הקו הירוק עוד לא דיברנו. להזכירכן\ם: הכנסות קק"ל נאמדות בכמיליארד ש"ח בשנה. פטור ממס, בלי ביקורת.

השקעות קק"ל בישע

השקעות קק"ל בישע: השורה התחתונה

 

תגידו: מה כבר המתנות הקטנות האלה משנות? מה זו למשל ה"דרך החקלאית בטחונית" שבנתה קק"ל בשנת 2003 בהתנחלות בית-אל? חפרנו קצר ומצאנו את זה:

טייל בית אל במימון הקק"ל

נראה שה"דרך החקלאית-בטחונית" היתה בעצם מרכיב במסגרת המהלך הגדול של הרחבת התנחלות בית-אל ב-2003 - חיבור למאחז הבלתי-חוקי, שיהפוך לאחר מכן ל"גבעת האולפנה". גבעת האולפנה נבנתה על אדמות פלסטיניות שנשדדו בדרכים שונות. בשלבים הראשונים של התפשטות ההתנחלות, כשצריך היה לנוע קדימה ולקבוע עובדות, ואריק שרון היה צריך להיות קצת "ברוגז" עם המתנחלים - ברגעים האלה תמיד אפשר לסמוך על קק"ל. וקק"ל בנתה.

באתר קק"ל, לעומת זאת, מקפידים להסתיר את תרומתה להתנחלויות. נסו לחפש פה את בית אל, אדורה, או איתמר: לא תמצאו.

אז מה לעשות עם קק"ל? ראשית, להפקיע את כלל קרקעות הקק"ל מידיה ולהחזיר את הרכוש השדוד שבידיה לידי בעליו החוקיים. שנית, להעביר את שאר רכושה הקרקעי לידי כלל אזרחי ישראל בלי הבדל לאום. שלישית, לנתק כל קשר בין התאגיד לבין המדינה, שלא תוכל להתיימר להיות מדינה המקיימת שוויון אזרחי כל עוד היא משרתת את האינטרסים של קק"ל – גוף הפועל באופן שיטתי לקידום מטרתו – התיישבות יהודית – על חשבון רוב אזרחי המדינה, אלה שאינם יהודים ורוב היהודים שחיים בשלום במקומם ואינם רוצים להיות חלק מתהליך הנישול וההתנחלות.

קץ לנישול - תבוטל קק"ל