צוללת גרעינית דולפין

צוללת מדגם "דולפין", חמושה בטילים גרעיניים, יוצרה בגרמניה עבור ישראל.

בעוד ישראל ממשיכה בטבח האכזרי של תושבי עזה, יושב שר הכלכלה הגרמני זיגמר גבריאל, יו"ר המפלגה הסוציאל דמוקרטית, ומושך בכתפיו: המצב נורא, בייחוד עבור החבר שלי הקיבוצניק שבעד שלום וגר בעוטף עזה, הוא אומר. "לצערי, אין לנו שום אמצעי לחץ אמיתיים על הצדדים," הוא חוזר ומדגיש. רגע אחר כך הוא כבר מכריז בתקיפות, שיש להפסיק מכירות נשק לרוסיה, ובכלל, מדגיש שסחר בנשק אינו ענין כלכלי אלא פוליטי ומוסרי, ושאסור למכור נשק למדינות, שעלולות להשתמש בו למה שהוא קורא "דיכוי אוכלוסיה אזרחית".
אז החלטנו לעזור קצת לכבוד השר ולהזכיר עובדות נשכחות, או מושכחות, מהעבר הקרוב:

  1. גרמניה תופסת את המקום השלישי בעולם בייצוא נשק. ישראל במקום הששי (נתוני 2013).
  2. בשנת 2013 ישראל היתה הלקוחה השישית בגודלה של נשק גרמני, בסך 266 מיליון יורו, לפי דו"ח רשמי של משרד הכלכלה הגרמני. נקנו בין השאר מערכות הגנה מפני מטוסים, מגוון של טילים ונשק בליסטי, ציוד מגוון לטנקים ולמטוסים ומערכות חימוש שונות.
  3. בין השנים 2003-2011 רכשה ישראל כמעט כל מערכת נשק שניתן להעלות על הדעת מגרמניה, החל ממערכות תקשורת, דרך שריון ומנועים לטנקים וטילי נ"ט מתקדמים, וכלה בתחמושת מגוונת וטילים מסוגים שונים. סך הרכישות בכל התקופה עמד על 740 מיליון יורו. (ראו נתוני מעקב אחר נשק גרמני והייצוא שלו.)
  4. הקפיצה הגדולה בהיקף הייצוא הגרמני נבעה מהחלטה אסטרטגית של ממשלת גרמניה, שאותה קידמה באופן אישי הקנצלרית אנגלה מרקל על אף התנגדויות בתוך הממשלה. העיתון הכלכלי הנחשב האנדלסבלט חשף בנובמבר 2012, שבלחצה של מרקל ולמרות התנגדויות חלקיות של משרד החוץ הגרמני, אישרה הממשלה למכור לישראל "כמעט כל מה שהיא רוצה," - כולל מערכת נשק חדשה של טילים המיועדים ללחימה בשטח בנוי.
  5. ועוד לא הגענו לצוללות, מתנת הרפובליקה הפדרלית לתורת הבטחון וההשמדה הדדית של ישראל. הצוללת האחרונה בינתיים, שעלותה מיליארד יורו ושבנייתה בדיוק הסתיימה ביוני, לפני חודש, היא הצוללת הגדולה ביותר שנבנתה בגרמניה. נוסף על צוללות, גרמניה מוכרת לישראל ספינות ומערכות נשק ימיות מכל הסוגים. האם הטילים שבבטן הצוללות חמושים בנשק גרעיני? כך טוען הירחון דר שפיגל.
  6. מזל"טים, נשק ההיי טק האמיתי שישראל מייצאת, שנבדק מדי יום על גופם ונפשותיהם של תושבי עזה, הם אולי מערכת הנשק הישראלית שהגרמנים הכי מעוניינים בה. באפריל 2013 חשף העיתון הגרמני דר שפיגל שצבא גרמניה משתוקק למזל"טים ישראלים חמושים, שכן עד אז הגרמנים השתמשו רק בכאלה שאינם חמושים - בעיקר באפגניסטן - וגם מתוצרת ישראל. בימים אלה מתגבש בפעם הראשונה מכרז לאספקת מזל"טים חמושים לצבא הגרמני, ולפי פרסומים בעיתונות הגרמנית, תעשיית הנשק הישראלית מעורבת עמוקות בהכנות. שרת ההגנה הגרמנית כבר הודיעה לפני כחודש על נחישותה לקדם את המכרז, על אף ביקורת משמאל. (ראו גם כאן וכאן.)

 

nuclear weapons on german-built submarines

 

לכן יש לומר: די לצביעות! מכירת מערכות נשק לישראל ורכישת ציוד צבאי מישראל רק מלבות את האש. אם לגרמניה, ולעולם בכלל, אכפת מדיכויה של אוכלוסיה אזרחית ומטבח חפים מפשע, עליה להפסיק לסחור במערכות נשק עם ישראל. ואם גרמניה רוצה לעשות משהו למען שלום העולם - אולי תרסן את תעשיית הנשק הענקית שלה? ואולי צלצול מטבעות האירו משקיט את קולם של ילדי עזה הנהרגים?